,przedszkole bydlin
Historia pierwszej placówki opiekuńczo-wychowawczej w Bydlinie sięga roku 1959. Przedszkole mieściło się na ulicy Zaułek Wolbromski w domu pana Marka Kalarusa (obecnie pani Bronisława Barczyk). Funkcję kierowniczki pełniła wówczas pani Helena Zub. Wcześniej działały organizowane w okresie żniw i innych wzmożonych prac polowych tzw. „ochronki”. Ponieważ przedszkole nie dysponowało swoim własnym budynkiem, zmuszone było kilkakrotnie zmieniać adres. Były to najczęściej wynajęte na ten cel, naprędce zaadoptowane budynki jednorodzinne. Dopiero od 1998 roku, kiedy to zapadła decyzja o utworzeniu przedszkola zbiorowego dla czterech miejscowości (Bydlin, Kolbark, Cieślin, Krzywopłoty) placówka nasza mieści się w starej części budynku szkolnego. Budynek ten poddano gruntownemu remontowi. Obowiązki dyrektorki powierzono wówczas pani Zofii Płonce, a od 2000 roku pani Marii Mól. W 2007 roku nastąpiła kolejna zmiana. Po utworzeniu Zespołu Szkolno – Przedszkolnego stanowisko dyrektora objął pan mgr Paweł Milanowski.
W bieżącym roku szkolnym do przedszkola zapisanych jest 75 dzieci w wieku od trzeciego do szóstego roku życia. Uczęszczają one do trzech grup tj.
– grupa 3- 4 -latków (Muminki) prowadzona przez panią Halinę Mędrek
– GR. 4-5 -latków (Gumisie) prowadzona przez mgr Marię Mól
– grupa 5-6 -latków (Smerfy) prowadzona przez mgr Zdzisławę Paś .
Praca dydaktyczna odbywa się na podstawie programu wychowania przedszkolnego „ Kalendarz Przedszkolaka” PWN – zgodnego z obowiązującą podstawą programową. Ponad to w przedszkolu prowadzone są zajęcia z katechezy – przez panią mgr Renatę Dusza, zajęcia rytmiczne – przez pana Piotra Nawarę, oraz zajęcia z języka angielskiego prowadzone przez panią Iwonę Dyczewską.
Przedszkole nasze jest placówką opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczną zapewniającą dzieciom opiekę, wychowanie i naukę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.
PROCEDURA ORGANIZACJI PRACY PRZEDSZKOLA W BYDLINIE
W OKRESIE PANDEMII
PROCEDURA ORGANIZACJI PRACY PRZEDSZKOLA W BYDLINIE
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU W BYDLINIE
8:00 – 9:00 SCHODZENIE SIĘ DZIECI W SALI LUB NA PLACY PRZEDSZKOLNYM
-
Przywitanie się z dziećmi – kształtowanie nawyku kulturalnego odnoszenia się do siebie i dorosłych, stosowanie form grzecznościowych, Czynności opiekuńcze.
-
Dowolne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela – zapewnienie warunków do swobodnych zabaw inspirowanych przez dzieci. Zachęcanie dzieci nieśmiałych do uczestnictwa w zabawie. Włączanie dzieci młodszych do zabaw inspirowanych przez dzieci starsze.
-
Indywidualny kontakt z dziećmi – pomoc dzieciom w przystosowaniu się do nowego środowiska. Utrwalenie poznanego materiału. Działania edukacyjne dla dzieci z deficytami rozwojowymi. Praca z dziećmi, które nie nadążają z przyswojonym materiałem, służenia radą i pomocą.
-
Kształtowanie właściwego stosunku społecznego między dziećmi – zwracanie się do siebie po imieniu.
-
Rozmowy indywidualne z rodzicami.
-
Całkowite uporządkowanie sali – kształtowanie nawyku utrzymania estetyki i porządku w Sali, wspólne sprawdzenie porządku.
9:00 – 9:30 ĆWICZENIA PORANNE – PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
-
Wykonanie ćwiczeń zgodnie z instruktażem nauczycielki, wytwarzanie pogodnego nastroju u dzieci.
-
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
9:30 – 10:00 ŚNIADANIE
-
Stosowanie form grzecznościowych, kształtowanie kultury zachowania się przy stole, zwracanie uwagi na bezpieczne posługiwanie się sztućcami.
-
Przyzwyczajanie dzieci do zjadania całych porcji i zjadania wszystkich potraw .
-
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
10:15 – 12:15 ZAJĘCIA PROGRAMOWE W SALI LUB NA POWIETRZU
-
Działania zespołowe z całą grupą.
-
Zapewnienie warunków do wszechstronnego rozwoju aktywności dziecka, troska o zaspokojenie potrzeb dziecka w myśl przyjętych założeń wychowawczych.
-
Aktywne, nieprzymuszone uczestnictwo w zajęciach.
-
Zapewnienie warunków do wszechstronnego, harmonijnego rozwoju każdego dziecka.
-
Zapewnienie dobrego samopoczucia, zadowolenia radości.
-
Realizacja zaplanowanego materiału programowego.
-
Obserwacje przyrodnicze, poznawanie najbliższego otoczenia.
-
Wycieczki.
-
Czynności samoobsługowe.
ZABAWA RUCHOWA
-
Zaspokojenie potrzeby ruchu po zajęciu programowym
12:15 – 12:30 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
-
Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
12:30 – 13:00 OBIAD
-
Zapewnienie warunków do kulturalnego i estetycznego spożywania posiłków
-
Wytwarzanie atmosfery spokoju przy stolikach, zwracanie uwagi na prawidłowe posługiwanie się sztućcami.
13:00 – 15:00 ORGANIZOWANIE SYTUACJI DO PODEJMOWANIA DZIAŁALNOŚCI Z WŁASNEJ INICJATYWY W SALI LUB NA POWIETRZU. ZABAWY DOWOLNE. ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
-
Poobiedni relaks dzieci.
-
Zabawy dydaktyczne.
-
Czytanie dzieciom książek wybranych przez dzieci.
-
Zabawy na powietrzu, wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych.
-
Zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe w sali lub na powietrzu.
-
Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
-
Realizacja pomysłów dzieci.
-
Zabawy swobodne inspirowane przez dzieci.
-
Prace gospodarcze i porządkowe w ogrodzie bądź Sali.
-
Kontaktu indywidualne z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb.
-
Rozchodzenie się dzieci.