Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bydlinie

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bydlinie

  • Strona główna
  • Szkoła
  • Przedszkole
  • Aktualności
  • Historia
  • Kadra
    • Dyrekcja
    • Nauczyciele zespołu
    • Pracownicy zespołu
    • Sekretariat
    • Pedagog szkolny
  • Biblioteka szkolna
  • Plan lekcji oraz godziny pracy świetlicy
  • Podręczniki
  • Nasze sukcesy
  • Rekrutacja do przedszkola oraz klasy I 2020/2021
  • Dla rodziców
  • Dokumenty do pobrania
  • RODO
  • Aktywna tablica
  • Kalendarz
  • BIP
  • Deklaracja Dostępności
  • Dla UCZNIA
  • Strona Główna
  • Galeria
  • Strona główna
  • Szkoła
  • Przedszkole
  • Aktualności
  • Historia
  • Kadra
    • Dyrekcja
    • Nauczyciele zespołu
    • Pracownicy zespołu
    • Sekretariat
    • Pedagog szkolny
  • Biblioteka szkolna
  • Plan lekcji oraz godziny pracy świetlicy
  • Podręczniki
  • Nasze sukcesy
  • Rekrutacja do przedszkola oraz klasy I 2020/2021
  • Dla rodziców
  • Dokumenty do pobrania
  • RODO
  • Aktywna tablica
  • Kalendarz
  • BIP
  • Deklaracja Dostępności
  • Dla UCZNIA
  • Strona Główna
  • Galeria

Pedagog szkolny

PEDAGOG SZKOLNY
mgr Marzena Wojtacha


 

GODZINY PRACY  PEDAGOGA SZKOLNEGO na rok szkolny 2020/2021

 

PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK
8.30. – 11.30 8.30 – 11.30

 

——– 10.30 – 14.30 8.00 – 9.00
3 godziny 3 godziny ——– 4 godziny 1 godzina


 

Najważniejszym aktem prawnym zawierającym wykaz podstawowych obowiązków pedagogia jest Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1591 ze zm.). Zgodnie z § 24 ww. rozporządzenia, do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:

 

  1.  prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
  2. diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
  3. udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
  4. podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
  5. minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
  6. inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  7. pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
  8. wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
    • rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
    • udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

 

Janusz Korczak: „Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje…”

 

Jak mądrze wychowywać dzieci? Wielu rodziców szuka odpowiedzi na to pytanie. Na pewno nie ma jednej, uniwersalnej, ale…

Korczak mawiał, że pedagogika nie jest nauką o dziecku, ale o człowieku. Według niego dobry wychowawca – opiekun musi spełnić przede wszystkim podstawowy wymóg, jakim jest poznanie samego siebie i obserwowanie swojego dziecka.

 

20 próśb dziecka……

 

  1. Nie psuj mnie. Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się domagam. To tylko próba z mojej strony.
  2. Nie bój się stanowczości. Właśnie tego potrzebuję – poczucia bezpieczeństwa.
  3. Nie bagatelizuj moich złych nawyków. Tylko Ty możesz mi pomóc zwalczyć zło, póki jest to jeszcze w ogóle możliwe.
  4. Nie rób ze mnie większego dziecka, niż jestem. To sprawia, że przyjmuję postawę głupio dorosłą.
  5. Nie zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to absolutnie konieczne. O wiele bardziej przejmuję się tym, co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy.
  6. Nie chroń mnie przed konsekwencjami. Czasami dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych.
  7. Nie wmawiaj mi, że błędy, które popełniam, są grzechem. To zagraża mojemu poczuciu wartości.
  8. Nie przejmuj się za bardzo, gdy mówię, że Cię nienawidzę. To nie Ty jesteś moim wrogiem, lecz Twoja miażdżąca przewaga!
  9. Nie zwracaj zbytniej uwagi na moje drobne dolegliwości. Czasami wykorzystuję je, by przyciągnąć Twoją uwagę.
  10. Nie zrzędź. W przeciwnym razie muszę się przed Tobą bronić i robię się głuchy.
  11. Nie dawaj mi obietnic bez pokrycia. Czuję się przeraźliwie tłamszony, kiedy nic, z tego wszystkiego nie wychodzi.
  12.  Nie zapominaj, że jeszcze trudno mi jest precyzyjnie wyrazić myśli. To dlatego nie zawsze się rozumiemy.
  13. Nie sprawdzaj z uporem maniaka mojej uczciwości. Zbyt łatwo strach zmusza mnie do kłamstwa.
  14. Nie bądź niekonsekwentny. To mnie ogłupia i wtedy tracę całą moją wiarę w Ciebie.
  15. Nie odtrącaj mnie, gdy dręczę Cię pytaniami. Może się wkrótce okazać, że zamiast prosić Cię o wyjaśnienie, poszukam ich gdzie indziej.
  16. Nie wmawiaj mi, że moje lęki są głupie. One po prostu są.
  17. Nie rób z siebie nieskazitelnego ideału. Prawda na Twój temat byłaby w przyszłości nie do zniesienia. Nie wyobrażaj sobie, iż przepraszając mnie stracisz autorytet. Za uczciwą grę umiem podziękować miłością, o jakiej nawet ci się nie śniło.
  18. Nie zapominaj, że uwielbiam wszelkiego rodzaju eksperymenty. To po prostu mój sposób na życie, więc przymknij na to oczy.
  19. Nie bądź ślepy i przyznaj, że ja też rosnę. Wiem, jak trudno dotrzymać mi kroku w tym galopie, ale zrób, co możesz, żeby nam się to udało.
  20. Nie bój się miłości. Nigdy.

Najnowsze wpisy

  • Dzień Babci i Dziadka
  • Ferie w Poradni
  • Dyżur wakacyjny 2021
  • Drodzy Uczniowie
  • Zbieramy zużyte baterie !!!

Kontakt:

Zespół Szkolno – Przedszkolny

Szkoła Podstawowaim. Marszałka Józefa Piłsudskiego

Przedszkole w Bydlinie

32-310 Bydlin ul. Legionów 32

tel/fax.: 32 642 60 05

e-mail: spbydlin@interia.pl

LIBRUS

Styczeń 2021
P W Ś C P S N
« Gru    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
  • Strona główna
  • Szkoła
  • Przedszkole
  • Aktualności
  • Historia
  • Kadra
    • Dyrekcja
    • Nauczyciele zespołu
    • Pracownicy zespołu
    • Sekretariat
    • Pedagog szkolny
  • Biblioteka szkolna
  • Plan lekcji oraz godziny pracy świetlicy
  • Podręczniki
  • Nasze sukcesy
  • Rekrutacja do przedszkola oraz klasy I 2020/2021
  • Dla rodziców
  • Dokumenty do pobrania
  • RODO
  • Aktywna tablica
  • Kalendarz
  • BIP
  • Deklaracja Dostępności
  • Dla UCZNIA
  • Strona Główna
  • Galeria
Created by konTEKSTY |